W 2022 roku obecność na TikToku to już nie tylko opcja, ale prawie konieczność. Jest to doskonałe miejsce do darmowej promocji Twojej firmy.
Jak rozwijać konto marki na Tik-Toku? Mamy dla Ciebie parę porad na początek.
Social media nie są od tego, żeby sprzedawać
Żeby dobrze wykorzystać potencjał Tik-Toka, musisz zdać sobie sprawę z tego, że social media nie są od sprzedaży, a przynajmniej nie od tej bezpośredniej. W takim razie co na nich robić? Dawać wartość! Zastanów się, kim są Twoi klienci_tki, jakie mają problemy, jakich szukają rozwiązań, co ich najbardziej interesuje. Postaw na:
- Edukację, która jest związana z Twoją firmą. Agencja kreatywna, która pokazuje, jak prowadzić firmowego TikToka? Jak najbardziej! Czego Ty możesz nauczyć innych o swojej branży?
- Rozrywkę. Nagraj scenkę, wykorzystaj śmieszny dźwięk albo opowiedz o swoim ostatnim problemie. Jesteś grafikiem? Pokaż w humorystyczny sposób, jak wygląda typowy proces poprawek ważnego projektu!
Możesz to zrobić za pomocą wielu formatów. Wypróbuj:
- Filmy z pogadankami.
- Filmy z muzyką w tle i napisami (np. 3 kroki do…, 3 pomysły na…). Zobacz, jak robi to odnova.psycholog.
- Skecze, filmy humorystyczne z wykorzystaniem trendujących dźwięków. Zobacz przykład Rossmanna!
- Trendy (pamiętaj, żeby przerobić je pod własną branżę).
- Odpowiadanie na komentarze (świetny sposób na budowanie relacji i zwiększanie zaangażowania).
- Duety, stitche. Komentuj lub reaguj na filmy innych twórców_czyń.
Oglądaj, oglądaj, oglądaj
Trendy na Tik-Toku zmieniają się w niesamowitym tempie. Trendujące dźwięki mogą być na fali tylko przez parę dni. To nie lada wyzwanie, żeby zdążyć do nich nagrać swoją wersję.
Aby być na bieżąco, dobrze jest poświęcać nawet 15-20 minut każdego dnia na przeglądanie TikToka. Zapewniamy, że szybko zaczniesz zauważać nowości.
Duże opóźnienia i wchodzenie w trendy sprzed paru tygodni czy miesięcy nie jest w dobrym guście. No, chyba że robisz to celowo, żeby wywołać np. emocję nostalgii. Jak? Zerknij na komentarze pod tym filmem:
Niech ten trend wróci!
Marki na TikToku – przykłady firm, które robią to dobrze
Zebraliśmy parę kont, które naszym zdaniem robią dobrą robotę na Tik-Toku. Ich zaangażowanie jest spore, pomysły na filmy ciekawe, często wpisują się w aktualne trendy i nie stronią od humoru. Widać również, że doskonale wiedzą, co robią i potrafią dopasować treści do swojej grupy odbiorczej.
2,4 mln polubień filmów mówi samo za siebie. Wyróżnia ich naprawdę szybka reakcja na trendy oraz dopasowanie ich pod tematykę. Nie brakuje też dużej dawki humoru. Jak najbardziej na plus!
Ich pomysły są kreatywne i świetnie dopasowane tematycznie. Tworzą treści rozrywkowe, ale również edukacyjne (np. polecenia laptopów), odpowiadają na pytania odbiorców_czyń i wykorzystują influencer marketing. Mix idealny!
No i coś z zagranicznego świata. Duża, poważna firma w połączeniu z mówiącymi samolotami i aktualnymi trendami daje prześmieszny i uroczy efekt. Nie da się ich nie lubić!
Znasz już podstawy i wiesz, od czego zacząć oraz kim się inspirować. Jesteś gotowy_a na założenie konta i pierwsze filmy? Pamiętaj też, że nie tylko Tik-Tok stawia na wideo. Udostępniaj te same treści w reelsach na Instagramie, na YouTube shorts oraz Facebooku.
Recykling treści to Twój sposób na większe zasięgi i zaoszczędzenie czasu!
O autorze
Od lat związana z obszarem Public Relations – najpierw jako rzeczniczka prasowa, później jako wsparcie klientów ze strony agencyjnej. Uwielbia tworzyć strategie, w których każde słowo ma znaczenie. Absolwentka marketingu politycznego i komunikacji medialnej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, a także dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Warszawskiego.