Dlaczego kalendarz jest ważny w działaniach PR?

Podejmowanie działań z zakresu public relations przede wszystkim służy kreowaniu określonego wizerunku marki w środowisku. Wymaga zatem przemyślanej i zdefiniowanej strategii, która długoterminowo będzie wspierała zakładane przez osobę lub firmę cele. Ale to nie wszystko. W działaniach PR oprócz określenia strategii kluczowe jest odpowiednie korzystanie z kalendarza. Czytaj dalej i przekonaj się dlaczego.

 

Czym jest kalendarz PR?

W kalendarzu public relations uwzględnia się te działania, które służą wspieraniu dobrego wizerunku marki. Powinny więc znaleźć się tam wszystkie planowane na dany okres kampanie, z uwzględnieniem grup docelowych. Dzięki temu już od początku możesz zobaczyć z lotu ptaka, które z relacji z otoczeniem (np. z pracownikami, z klientami, z mediami) są już zadbane, a o które dodatkowo wypadałoby się zatroszczyć.

Ponadto w kalendarzu PR warto zaznaczyć istotne dla marki wydarzenia, np. zmiana kierownictwa w firmie, premiera nowego produktu itd. Tym sposobem określisz „gorące momenty” w życiu firmy i nie zostaniesz zaskoczony w momencie, kiedy może ona potrzebować zintensyfikowanych działań.

Zalety planowania działań PR w kalendarzu.

Wykorzystywanie kalendarza w planowaniu działań PR przynosi korzyści w wielu aspektach – sprzyja realizacji celów marki, pozwala korzystać z naturalnych trendów oraz ułatwia codzienną pracę.

Świadome kreowanie marki.

Jeśli jednym z celów PR jest budowanie lub rozwijanie tożsamości marki, to rola planowania działań w kalendarzu też będzie nieoceniona – przede wszystkim ze względu na regularność publikacji. Chcąc zostawić pozytywny ślad w pamięci swoich odbiorców i wzbudzić ich zainteresowanie, musisz docierać ze swoimi treściami regularnie. Przemyślane, zapisane w kalendarzu i później skrupulatnie realizowane działania są kluczem do zbudowania wokół swojej marki zaangażowanej społeczności. Szczegółowe planowanie akcji PR umożliwia również lepsze dotarcie do grup docelowych, jeśli uwzględnisz typowe dla Twoich odbiorców godziny korzystania z mediów.

Wsparcie innych działań firmy.

Podobnie przemyślane i dobrze rozmieszczone działania PR będą wspierać biznesowe cele marki (np. strategię sprzedażową). Rozgłos i zainteresowanie możesz wtedy wykorzystać nie tylko do budowania zaufania wśród odbiorców, ale także do wspierania przekazu marketingowego i działań sprzedażowych.

Ponadto patrząc globalnie na przygotowywane treści, możesz dostosować je do naturalnych okresów zainteresowania: w czerwcu przedstawić listę najlepszych miejsc na urlop czy przygotować przewodniki prezentowe w listopadzie/grudniu. Poza sezonowymi trendami w kalendarzu marki mogą powtarzać się także wydarzenia ważne dla danej branży, np. coroczne targi lub konkursy na branżowe tytuły. Gdy raz umieścisz je jako cykliczne elementy, nie zapomnisz o kolejnych okazjach do dobrego przedstawienia swojej marki.

Sprawniejsza praca w agencji.

Oprócz kompleksowego spojrzenia na zaplanowane już kampanie oraz istotne dla marki momenty, dzięki wykorzystaniu kalendarza poprawisz także efektywność podejmowanych działań. Integrując kalendarz PR z kalendarzami mediów, z którymi chcesz współpracować, zapobiegniesz sytuacji, w której jakiekolwiek materiały nie zostałyby przygotowane na czas.

Taki kalendarz zdecydowanie ułatwia także prowadzenie projektów ze współpracownikami – określona perspektywa czasowa pozwala całemu zespołowi widzieć, jak pojedyncze działania wpływają na osiąganie efektów (np. publikowanie w odpowiednim momencie a zasięg treści).

Preferencje prywatności
Kiedy odwiedzasz naszą stronę, może ona przechowywać przez Twoją przeglądarkę informacje z określonych usług, zazwyczaj w postaci plików cookies. Tutaj możesz zmienić swoje preferencje prywatności. Należy pamiętać, że zablokowanie niektórych rodzajów plików cookie może mieć wpływ na korzystanie z naszej witryny i oferowanych przez nas usług.