TikTok to powstała w 2016 roku platforma komunikacji, która służy do tworzenia i publikowania krótkich filmików, najczęściej o zabarwieniu humorystycznym. Krótki, dynamiczny content sprawia, że jego użytkownicy chętnie udostępniają znalezione tam nagrania w innych mediach społecznościowych. Dzięki temu jest to obecnie najszybciej rozwijająca się platforma. W Polsce, jak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję GetHero, najliczniejszą grupę użytkowników aplikacji stanowią osoby młode, w wieku 14 – 15 lat (37%). Aż 95% osób korzystających z tej platformy w Polsce to kobiety. Mimo że głównym celem TikToka jest dostarczenie rozrywki, marki coraz chętniej wykorzystują go jako narzędzie reklamy i budowy swojego wizerunku. Oto 5 powodów, dla których Twoja marka także powinna tego spróbować.
Platforma inna niż wszystkie
TikTok oferuje wyjątkowy User Experience, który różni się od tego, co można znaleźć na innych platformach. Nie znajdziemy tu długich postów i szczegółowych opisów. Zamiast tego, użytkownicy mają możliwość tworzenia i publikowania krótkich filmików, które przy odpowiedniej dozie kreatywności zapadną w pamięć lepiej niż wpisy na Instagramie, co sprawia, że aplikacja staje się idealnym narzędziem reklamy. Dodatkowo, TikTok idealnie odpowiada na potrzeby naszych realiów. Konsumujemy social media dla rozrywki, w przelocie – i taki właśnie jest TikTok. W ciągu 30 sekund może nas zaciekawić, zainspirować i rozbawić.
Trendy
Trenem na TikToku może być dźwięk, taniec czy też tak zwany „challenge”. Użytkownicy co chwila wymyślają nowe trendy. Popularność filmików z trendami Ta funkcja aplikacji daje duże pole do kreatywności przy planowaniu strategii marketingowej dla Twojej marki.
Influencer marketing
Influencer marketing to strategia znana już z Instagrama, jednak ze względu na specyfikę obu platform, na TikToku wygląda ona inaczej. Podczas gdy na Instagramie reklama produktu przez influencera polega zazwyczaj na publikacji zdjęcia i/lub kafelków IG stories, na TikToku przybiera ona formę bardziej rozrywkową, dzięki czemu lepiej przyciąga uwagę. Na TikToku jest też znacznie łatwiej osiągnąć dobre zasięgi, dzięki czemu wielu influencerów z tej platformy zdobyło sławę bez wcześniejszej obecności na Instagramie. To pozwala marce na wypromowanie własnego influencera.
Treści organiczne i płatne
Każdego dnia marki korzystają z TikToka, aby docierać do nowych odbiorców. Większość z nich preferuje metodę treści organicznych, aby uzyskać więcej wyświetleń i uwagi. Treści organiczne to generowane przez użytkowników treści nieopłaconych, które pojawiają się na naszych tablicach, podczas przeglądania danej platformy. Jest to jedna z najlepszych strategii używanych przez firmy na TikToku, ponieważ wynika z zachęcania odbiorców do tworzenia i udostępniania filmów.
Treści płatne:
- Brand Takeover ads to format reklamowy wprowadzony przez TikToka w 2019 roku. Reklama wyświetla się na pełnym ekranie użytkownika od razu po otwarciu przez niego aplikacji i trwa 5 sekund. To świetne rozwiązanie, pozwalające na budowanie rozpoznawalności marki.
- In feed native ads: Są to trwające około minuty reklamy z funkcją włączenia dźwięku, które pojawiają się, gdy użytkownicy przewijają swój kanał. Dzięki algorytmowi TikToka content wyświetlający się in feed (na kanale) jest świetnie dopasowany do indywidualnych zainteresowań osób przeglądających aplikację, co pozwala dobrze dopasować reklamę do jej grupy docelowej.
Real Time Analytics
Niedawno TikTok uruchomił funkcję analizy w czasie rzeczywistym dla kont Pro. Pomaga ona śledzić wydajność Twojego profilu, rozumieć dane demograficzne odbiorców i nie tylko. Analityka TikToka zapewnia narzędzia do ulepszania publikowanych treści, a co za tym idzie do ulepszania Twojej firmy.
TikTok to nie tylko platforma rozrywkowa, ale też innowacyjne narzędzie reklamy, które pozwoli w kreatywny sposób budować strategię marketingową i wizerunek Twojej marki. Jeśli chcesz podążać za trendami, TikTok prędzej czy później będzie musiał stać się częścią Twojej strategii. Wymaga to jednak sporego nakładu czasu, dlatego jeżeli nie chcesz tworzyć contentu na TikToka samemu, możesz zlecić to agencji.